turnaround vadovas, vadovavimas, lyderystė

Turnaround vadovas. Mitai ir 4 sėkmės principai

Turnaround vadovas

Turnaround – 4 metų laikai verslo įmonių gyvenime.

Kai pradedi dirbti su įmonėms, kurioms būtinas turnaround‘as (krizių valdymas susijęs su verslo pokyčiais, dėl to, kad įmonė patiria nuostolių, yra ant bankroto ribos ar tiesiog stagnuoja prarasdama rinką ir tai netenkina akcininkų), reikia nemažai motyvacijos. Visų pirma vidinės tam, kad galėtum įkvėpti likusius darbuotojus. Kartais savimotyvacijai didinti prireikia pagalbinių metaforų ar analogijų. Tarkim verslo konsultantai mėgsta įvairius vizualinius modelius vaizduojančius verslo pokyčių stadijas.

Aš į tai visad žiūrėdavau paprasčiau ir lygindavau įmonės gyvenimą su 4 metų laikais: vasara, ruduo, žiema, pavasaris ir ciklas taip kartojasi. Tik kad versle sezonai gali užtrukti žymiau ilgiau nei tris mėnesius arba atvirkščiai, žymiai trumpiau, bet esminis momentas yra tai, kad žiema tikrai nesitęs visą gyvenimą. Kita vertus ji anksčiau ar vėliau ateis į bet kurią verslo įmonę.

Mitai apie Turnaround‘ą

Patirtis rodo, kad simptomų, kodėl įmonė atsidūrė krizėje ir jai reikalingas atsinaujinimas arba Turnaround’as, galime ieškoti išorėje – konkurentai, verslo modelis, kaštų struktūra, rinkos pokyčiai, bet tikroji problema ir priežastis, ką retai pripažįsta esami įmonės vadovai, visada yra viduje verslo organizacijos. Tai netinkama komanda, vadovai, neteisingi sprendimai, požiūrio problemos (nenoras keistis, klaidų baimė), kas ir ilgainiui iššaukia situaciją, kurioje krizių valdymas tampa neišvengiamybe.

Leiskite paklausti, kaip Jūs įsivaizduojate Turnaround vadovą? Galvų kapotojas su akmeniniu veidu, bebaimis stebukladarys, trumpalaikė pozicija? Ar tiesiog eilinis niekuo neišsiskiriantis vadovas? Tiesa yra ta, kad “galvų kapojimas” bei kaštų taupymas, deja, dažniausiai būna neišvengiamas, tačiau ne vienintelis būdas. Žymiau svarbiau įmonės sukuriamos vertės didinimas, išlaikant balansą su kaštų taupymu. Todėl Turnaround vadovas tipiškai būna pakankamai subalansuota asmenybė, kuriai apibūdinti geriausiai tinka lietuviškas posakis – griežtas, bet teisingas. Aišku, kaip ir visur būna išimčių, kaip pavyzdžiui Albert J. Dunlap pravarde “grandininis pjūklas”, kuris garsėjo pakankamai drastiškais metodais.

Turnaround vadovas neturi tiek daug laiko, jam reikia greitų rezultatų akcininkams (mano patirtis rodo, kad 6 mėnesiai yra pakankamas laikotarpis pademonstruoti apčiuopiamus rezultatus ir verslo pokytį). Tačiau ilgalaike prasme jis turi užtikrinti nuolatinį įmonės vertės didinimą, kas man yra lygybės ženklas su produktyvumo didinimu ar naujų verslo kelių paieška. Būtent vertės didinimui geri Turnaround vadovai deda didesnį akcentą lyginant su kaštų taupymu.

Turnaround vadovas: 4 esminiai sėkmės principai

Yra nemažai turnaround teorijų ar praktikų, tačiau mano patirtis sako, kad 4 esminės sritys, kuriose turnaround vadovas turi skirti didžiausią dėmesį, norint išvesti įmonę iš krizinės situacijos, yra:

  1. Finansai ir kaštai (kaštų taupymas, finansiniai rodikliai, cash flow)
  2. Komanda (komandos įvertinimas, atranka, motyvacija, kompetencijų kėlimas)
  3. Produktyvumas (procesų peržiūra bei optimizacija, vertės didinimas)
  4. Klientai (customer centricity sistemos sukūrimas, duomenų bazės valdymas)

Be abejo nenustebinsiu pasakęs, kad pirmas žingsnis Turnaround vadovo darbe atėjus į naują įmonę, įsivertinimas ir visų šių 4 sričių diagnostika naudojant specifinius būdus bei verslo įrankius.

Apie tai ir kiekvieną sritį atskirai mes rašysime kitose verslo pokyčių ir krizių valdymo tinklaraščio straipsniuose, o dabar leiskite paklausti, kurioje srityje Jūsų įmonėje šiuo metu labiausiai “skauda”? Vadovavimas ir lyderystė verslo pokyčių ir krizių valdymo metu

Kuri sritis šiuo metu Jūsų įmonėje kelia didžiausią rūpestį?

Turnaround.lttai verslo pokyčių ir krizių valdymo tinklaraštis, kuriame rasite naudingų patarimų bei idėjų apie vadovavimą, pardavimų skatinimą, klientų lojalumą, personalo ugdymą, sporto psichologiją bei kitas aktualias šios dienos vadybos ir verslo įžvalgas. Prenumeruokite mūsų naujienas bei skaitykite naujausius straipsnius.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *