turnaround

Turnaround. Pirmas etapas – situacijos įvertinimas.

Turnaround Diagnozė.

Pirmoje Turnaround dalyje rašiau apie Turnaround principus, mitus bei sėkmės dėsnius. Šį kartą apžvelgsime nuo ko reiktų pradėti verslo pokyčių ir krizių valdymą. Pirmas tavo kaip naujo vadovo žingsnis įmonės atsinaujinime, situacijos įvertinimas arba diagnozė. Yra be galo daug būdų, kaip įvertinti esamą įmonės sitauciją, tačiau pateiksiu vieną savo praktikoje patikrintą versiją.

Pradėkime nuo to, kad tipiškai Turnaround diagnozė gali trukti apie 3-4 savaites, tiek tu turi laiko prieš pradėdamas aktyviai veikti. Kartais laiko trukmę ar žingsnių eigą gali koreguoti stadija, kurioje yra verslo įmonė:

  • Įmonės stagnacija – apyvarta ir pelnas nebeauga arba augimo tempas labai mažas
  • Pelno smukimas – įmonės pelnas jau kelis metus krenta ir turi tendenciją toliau mažėti
  • Pinigų trūkumas – įmonė susiduria su cash-flow problemomis, įmokų vėlavimais, pinigų trūkumu
  • Pinigų krizė – įmonė iš esmės neturi pinigų ir yra arti bankroto ribos

Taip pat reikia pabrėžti, kad diagnozės etapas visame Turnaround procese yra viena sunkiausių, daugiausiai laiko užimanti ir kritiškai svarbi užduotis tolimesnei sėkmei. Kaip esu minėjęs mano darbo principai išskiria 4 esmines kryptis, kuriose vykdomas pokytis, tame tarpe ir situacijos įvertinimas: komanda, klientų lojalumas, produktyvumas, kaštai.

6 būdai, kaip rinkti informaciją

Esu matęs įvairių įmonės situacijos įvertinimo metodikų. Galiu pasakyti tik tiek, kad pasirinkę pirmus du žemiau pateiktus būdus, būsite megėjas, pasirinkę 3 ar 4 metodą gausite vidutinio lygio informaciją, tačiau jei išdrįsite vadovautis 5 ar 6 būdu, sulauksite paties geriausio efekto bei pačios naudingiausios informacijos. Priklausomai nuo pinigų srautų situacijos, Jūs privalote bent vieną savaitę skirti tokiam informacijos surinkimui (jei su cash flow situacija ne kritinė, rekomenduoju pirmą savaitę, jei su cash flow bėdos, – 4 savaitę)

Standartas – naujas vadovas apgraibom rankiojasi informaciją, turi kažkokią jam primestą naujo vadovo įvedimo programą, susitinka su atsitiktiniais darbuotojais, nagrinėja įmonės duomenis, tačiau šis procesas tipiškai ilgai užtrunka, taip ir neprieinama prie esmės bei jam nuolat „pardavinėjamos“ idėjos bei pasiteisinimai, kodėl vieno ar kito dalyko padaryti neįmanoma.

Užsidaryti kabinete ir prognozuoti ateitį bei nerealius skaičius – esu matęs tokių super turnaround specialistų, kurie visą diena sedėdavo kabinete su kokiu nors akcininku ar finansų vadovų ir bandydavo „forecastinti“.

Gemba – tai LEAN terminas reiškiantis vietą, kur yra sukuriama vertė ir pelnas. Jei kalbame apie gamybos įmonę, tai yra cechas, kuriame gaminama produkcija, jei kalbame apie mažmeninę prekybą, tai yra pati parduotuvė, kurioje parduodamos prekės ir t.t. Kitaip tariant šitas būdas reiškia buvimą „frontline“ ir situacijos stebėjimą iš šono. Labai puikus pavyzdys yra Anglijos futbolo legenda, ilgametis Manchester United futbolo klubo treneris, Sir Alex Ferguson, bei jo taikoma vadovavimo metodika. Jis jau pakankamai seniai yra atsisakęs vesti treniruotes, jų vedimą delegavęs savo asistentams, didžiausia dėmesį skiria stebėjimui ir nagrinėjimui. Pats Alex‘as yra pastebėjęs, kad kai vadovaudavo treniruotėms, nepamatydavo daug smulkių, tačiau labai svarbių bei tobulintinų detalių.

MBWA – angliškas terminas Managing by walking around, kuris pagrinde reiškia, kad vadovas didžiąją laiko dalį vaikšto ir bendrauja su visų lygių darbuotojais bei stengiasi suprasti, kur yra problemos. Galite užsidėti pedometrą ir nusistatyti tikslą nueiti kasdien minimum 3km per dieną įmonės viduje.

Bendrauti su klientais – Jei esate vadovas, klausimas Jums: kada paskutinį kartą bendravote su savo įmonės klientais (neskaičiuojant draugų ar pažįstamų)? Jums nereikia pardavinėti, Jūs tiesiog norite išgauti iš jų naudingos informacijos. Pasirinkę šį būdą paeksperimentuokite – bendraukite su skirtingo segmento klientais, buvusiais klientais ar net buvusiais darbuotojais.

Undercover boss – yra geras dokumentinis serialas tuo pačiu pavadinimu. Visa esmė, kad Jūs „įsidarbinate“ savaitei kaip paprastas darbuotojas „frontline“. Dar geriau, kad tik keletas kompanijos žmonių žinotų, kad esate naujas jų įmonės vadovas, tokiu būdu Jūs pamatysite kaip viskas vyksta iš tikrųjų, paprastų darbuotojų akimis. Tai pats nepriimtiniausias metodas naujiems vadovams dėl žmogiškų psichologinių motyvų – direktoriai nebenori būti pardavimų vadovais, pakilę į pardavimų vadovus nebenori grįžti atgal būti paprastais pardavėjais ir t.t

Šiaip ar taip, pasirinkę vieną iš keturių paskutinių mano įvardintų metodų, Jūs po savaitės turėsite labai konkrečių techninių klausimų, suprasite procesus, išgirsite kitą out of box nuomonę bei idėjas, suprasite kuo gyvena ir su kokiomis kasdienėmis bėdomis susiduria Jūsų žemiausios grandies darbuotojai, o patikėkite, iš jų Jūs galite išmokti labai daug. Klausimas tik, ar išdrįsite?

Laukite tęsinio…Kitą kartą toliau tęsime apie tai, ką konkrečiai reikia daryti diagnozės metu.

Turnaround.lttai verslo pokyčių ir krizių valdymo tinklaraštis, kuriame rasite naudingų patarimų bei idėjų apie vadovavimą, pardavimų skatinimą, klientų lojalumą, personalo ugdymą, sporto psichologiją bei kitas aktualias šios dienos vadybos ir verslo įžvalgas. Prenumeruokite mūsų naujienas bei skaitykite naujausius straipsnius.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *