Nusišypsok! NLP įtakos technika

Suaktualinu problemą.

Ar žinote, kad kūdikiai šypsosi apie 30 kartų daugiau nei vidutinis suaugęs žmogus? Kada Jūs paskutinį kartą natūraliai nusišypsojote? Labai tikiuosi, kad tai įvyko šiandien ir visai neseniai, nes statistika byloja, kad linksmi žmonės per dieną nusišypso 11 kartų, o rimtesnio būdo – tik vieną. Žinoma tai tik skaičiai, yra išimčių, tačiau dar pridėkime niūrų orą už lango, saulės spindulių trūkumą, sunkią dieną darbe, visokias nemalonias naujienas žiniasklaidoje ir gausime faktą, kad šypsomės iš tikrųjų mažokai. Todėl pagalvojau, kad pats puikiausias metas trumpam sustoti su visokio tipo vadybiniais patarimais ir įtikinti Jus nusišypsoti. Tiesiog tiek.

Jei esate koks užsigimęs optimistas, tai padaryti būtų paprasta – papublikuoti kokį anekdotą ar linksmą video ir VUALIA. Tačiau, ką daryti, jei esate koks niurzga ar šiaip nesėkminga dieną turėjote? Teks imtis argumentacijos ir lingvistikos triukų. Bet prieš tai tikroji priežastis, kodėl nusprendžiau, kad dabar yra pats tinkamiausias metas Jums nusišypsoti.hipnoze

Pasakoju istoriją.

Karjeros pradžioje, kai buvau aktyvus pardavėjas, man rūpėjo rasti NAUJŲ technikų, būdų, kaip patobulinti savo įtakos gebėjimus. Pamenu tuo metu besiblaškydamas perskaičiau daugybę knygų, straipsnių apie pardavimo technikas vis ieškodamas kažko naujo bei iš tikrųjų veiksmingo. Richard Bandler, Derren Brown ir Vidas Jankauskas paskatino susidomėti NLP metodika bei jos dalimi, L raide – lingvistika.

Man nedavė ramybės klausimas, kodėl visgi vieni sakiniai, frazės, klausimai gali daryti poveikį, kiti gi – ne, ką turi bendro geriausi pasaulio komunikacijos specialistai ir ar tikrai egzistuoja toks dalykas kaip hipnozė? NLP lingvistikos dalyje radau atsakymus į daugelį savo klausimų (aš esu savamokslis šioje srityje, tad jei norite apie tai sužinoti daugiau kviečiu pasidomėti NLP Milton‘o modeliu, Meta modeliu bei Milton Ericskon darbais). Tačiau, ką aš supratau – norint padaryti Jūsų komunikaciją įtaigesne, Jūs turite išvystyti minimum 3 įgūdžius:

  • Suaktualinti problemą
  • Pasakoti istorijas
  • Naudoti specifines sakinių struktūras/frazes.

Nemokysiu Jūsų pirmų dviejų įgūdžių, tačiau apie sakinių struktūras pakalbėsiu.

NLP Sakinių struktūros

Pagal NLP yra virš 50 sakinių struktūrų, kurios gali Jūsų komunikaciją padaryti įtaigesnę, pradedant nuo paprastų frazių tokių kaip TODĖL arba NES, nes žmonės mėgsta priežastis, net jei jos nėra itin logiškos, todėl patariu šiuos du žodžius vartoti kiekvieną kartą, kai reikės kažką kažkam argumentuoti. Rekomenduoju pažiūrėti šaunų Vido Jankausko video apie tai:

 

Baigiant subtilesnėmis sakinių struktūromis, pvz.:

Vienas iš privalumų, kurį tikrai pamilsite, kai tik pradėsite NAUDOTIS mūsų paslaugomis yra tai, kad bus labai paprasta jas įdiegti bei valdyti, nes žmonės mėgsta paprastumo ir kokybės sintezę, todėl jei norite nudžiuginti savo darbuotojus, aš turiu Jums gerų naujienų, nes kiekvienas, kuris nusprendė įsigyti mūsų paslaugas dabar gali tai padaryti akimirksniu ir pradėtis mėgautis mūsų paslaugomis vos už kelių dienų dėl prioritetinio ir nemokamo įrengimo būtent Jums.

Yra galimybė, kad kažkas iš Jūsų dabar skaito kiekvieną mano žodį ir galbūt nesupranta apie ką aš čia rašau. Džiaukitės, vadinasi esate teisingame kelyje į šypseną. Tuoj viskas pasidarys aišku.

Štai mano TOP 11 sakinių struktūrų ar frazių Jums:

  1. Vienas draugas man pasakė….
  2. Įsivaizduok, kaip nuostabiai tu jausies, kai…
  3. Ateis toks momentas, kai priesi prie manęs ir pasakysi…
  4. Kas atsitiktų, jei tu tiesiog nuspręstum…
  5. Kai tik pradėsi….tu….
  6. Aš nepatarinėsiu tau….iki tol, kol….
  7. Tai nėra tiek svarbu, kad….žymiai svarbiau, jog….
  8. Jus galite buti nustebintas, kaip greitai jus A (nauda)…., ir kuo greiciau/ilgiau/daugiau jus A (ta pati nauda), tuo greiciau jus B
  9. Ir kol tu toliau…. (tęsi kažkokį tavo norimą veiksmą), aš norėčiau, kad tu atkreiptum dėmesį į…..
  10. Prieš tai, kai…aš noriu, kad….
  11. Yra tikimybė, kad po mėnesio, kai….Jus atsigręšite ir pagalvosite….

BOOM!

O dabar Jų panaudojimo formulė: FRAZĖ+KOMANDA+JUNGIAMASIS ŽODIS= ĮTAKA

Komanda – tai ta ką norite įteigti, ką norite, kad klausytojas padarytų ar pagalvotų.

Jungiamasi žodis – tai sakinių junginiai tokie kaip NES, TODĖL, TAIGI, KAI, TAČIAU, TIK ĮRODO, TOL KOL, TAI REIŠKIA, IR.

NES pagrindinę galią sakinių struktūros įgyja būtent tada, kai jos yra jungiamos tarpusavyje į vientisus sakinius, istorijas, įprastą kasdienę kalbą.

Kitaip tariant, jei norite, kad žmogus tarkim atsipalaiduotų, Jūs galite tiesmukiškai jo to paprašyti – Jonai, atsipalaiduok! Yra tikimybė, kad tai suveiks, kaip kad jei ir tiesiai šviesiai pasakysite savo klientui PIRK, tačiau žymiai daugiau šansų, kad Jonas ar klientas nupirks tavo teiginį, jei jį įvilksite į sakinių struktūras ir užmaskuosite, pvz: prieš tai, kai visiškai atsipalaiduosi, aš noriu, kad atkreiptum dėmesį į savo kvėpavimą ARBA kai manęs paklausia klientai, kada yra geriausias metas pirkti, aš atsakau dabar.. nėra tiek svarbu, kad įsigysite mano prekę iš karto, žymiai svarbiau, kad nusipirksite būtent tai apie ką ilgai svajojote, nes.…(patys pratęskite).

Nusišypsok!

Taigi prisiminęs savo tikslą – paskatinti Jus nusišypsoti, pabandžiau pakankamai greitai sudėlioti tokį tekstuką naudodamas NLP sakinių struktūras (tame tarpe ir prieš tai minėtas):

Vienas geras mano draugas kartą man pasakė: „paprasčiausias laimės dėsnis – džiaugtis dėl smulkmenų ir nesijaudinti dėl menkniekių, todėl pradėk šypsotis dabar“, nes gyvenimas nuostabus ir aš nenoriu, kad tu manytum, jog šypsotis reikia nuolat, bet kai pradėsi šypsotis, tu pamatysi, kiek daug pozityvios energijos ateina į tavo vidų. Taigi prieš tai, kai plati šypsena aplankys tavo veidą, aš norėčiau, kad tu prisimintum, kas šiandien nutiko smagaus, nes ne tiek svarbu, kad tu pradėsi šypsotis dabar, žymiai svarbiau, kad tu tai darai natūraliai. Ir galbūt vienas iš dalykų, kuris tau patiks, kai tik nusišypsosi, yra tai, kad pajusi meilę gyvenimui, nes žmonės mėgsta mylėti ir jei tu nori džiaugtis tuo, ką darai, aš turiu tau gerų naujienų – kiekvienas, kuris nusprendė šypsotis gali tuo mėgauts…Dabar man įdomu, ar tu jau pradėjai šypsotis, nes anksčiau ar vėliau šypsena taps nevaldoma, todėl man smalsu, kas nutiktų, jei tu tiesiog nuspręstum šypsotis tuoj pat, todėl įsivaizduok, kaip nuostabiai tu jausies, kai pradėsi šypsotis be jokios priežasties ir galėsi tai daryti nuolat. Taigi, dabar aš nebesakysiu, kad tau reikia nusišypsoti iki tol, kol tu pajusi tai savo viduje ir yra tikimybė, kad tu turbūt jau šypsaisi, nes tai atsispindi tavo veide ir pagaliau baigėsi šita pastraipa…

nlp hipnozeŽodžiu būtų galima tęsti ir tęsti iki begalybės, matyt pagavote mintį: vietoj žodžio šypsena, gali įterpti bet kokią komandą, gali naudoti jas kelias, gali sujungti vos kelias sakinių struktūras, gali lipdyti labai ilgas pastraipas.

Gali būti, kad po kelių valandų, kai vėl nusišypsosite, prisiminę šitą straipsnį, Jūs norėsite man padėkoti, todėl :

  • duokite man apie tai sužinoti lengvu LIKE mygtuko paspaudimu
  • įsiminkite šias 11 sakinių struktūrų.

Vartokite tai savo kalboje, pradėkite nuo vieno pavyzdžio, junkite tarpusavyje, išbandykite kad ir sekančiame susirinkime arba kito pokalbio su klientu metu. Šiuo atveju panašiai kaip su užsienio kalba, reikia praktikuotis, praktikuotis kol pradėsite tai naudoti automatiškai ir mąstyti šiais terminais.

Taigi ne tiek svarbu, kad nusišypsojote, žymiai svarbiau, kad esate procese išmokti kažko naujo ir naudingo.

Turnaround.lttai verslo pokyčių ir krizių valdymo tinklaraštis, kuriame rasite naudingų patarimų bei idėjų apie vadovavimą, pardavimų skatinimą, klientų lojalumą, personalo ugdymą, sporto psichologiją bei kitas aktualias šios dienos vadybos ir verslo įžvalgas. Prenumeruokite mūsų naujienas bei skaitykite naujausius straipsnius.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *