Ką tu žinai apie motyvaciją?

darbuotojų skatinimas, darbuotojų motyvacijaDarbuotojų motyvacija, keep it simple.

Internete bei kitoje populiarioje literatūroje rasite daug patarimų, kaip motyvuoti ar kaip nedemotyvuoti savęs, savo pavaldinių, klientų. Aš turiu Jums labai paprastą bei veiksmingą pratimą.

Kartą vidurinės grandies vadovams dariau prezentaciją apie darbuotojų motyvaciją ir paklausiau, ką turime daryti, kad visiškai demotyvuotumėme savo pavaldinius – vadybininkus? Klausimas jiems pasirodė keistas, tačiau už kelių akimirkų įvyko trumpas „brainstormingas“ po kurio prisirašėme nemažai minčių tokių kaip:

  • Nemokėti jiems pinigų,
  • Rėkti ant jų,
  • Mušti ar fiziškai smurtauti:)
  • Neatsakyti į jų užduodamus klausimus,
  • Nesuteikti grįžtamojo ryšio,
  • Nepaaiškinti priežasties, kodėl nori, kad jis atliktų užduotį,
  • Kalbėti pakeltu tonu, nepagarbiai,
  • Viešai kritikuoti,
  • Nepagirti už sėkmingai atliktą darbą ar nepastebėti įdedamų didelių pastangų,
  • Turėti savo numylėtinius ir tai aiškiai pabrėžti,
  • Demonstruoti savo kaip vadovo beribę galią ar būti neprieinamam,
  • Tik reikalauti, o pačiam neduoti, nesukurti apčiuopiamos vertės,
  • Ironiška šypsena reaguoti į naujokų užduodamus klausimus.

Sąrašą galima tęsti pakankamai ilgai, bet matyt pastebėjote, kad nuo kraštutinių minčių pradžioje vyksta perėjimas prie smulkesnių, tačiau ne ką mažiau svarbių faktorių.

„Jei žinai, bet nedarai, vadinasi, nežinai“. Konfucijus

Mano prezentacijoje tuomet sekė sekantis klausimas, o ką mes iš šitų įvardintų dalykų dabar darome, atvirai kalbant? Reikia pripažinti, kad einant sąrašu žemyn vis daugėjo pakeltų rankų ir atvirų prisipažinimų iš vidurinės grandies vadovų pusės.

Nors turėjau dar nemažai skaidrių savo prezentacijoje, bet ją užbaigiau tą dieną būtent ties šita vieta paraginęs visus sugrįžti į savo darbo vietas ir prieš tai, kai kalbėsim bei mokysimės apie žvaigždes, nusileisti ant žemės ir pirma išsirinkti akmenis iš savo daržo.

O dabar klausimas Jums?

  1. Ką turite arba ką Jūsų įmonė turi padaryti, kad Jūsų klientai daugiau niekada iš Jūsų nebepirktų?
  2. Kaip turite elgtis pats, kad visiškai demotyvuotumėte save?

Atverkit kūrybiškumo čakras, surašykite bent 10-20 punktų. Tada savęs paklauskite, ar tikrai mes/aš to nedarome dabar su savo klientais ar su savimi?

Jei visgi atsakymas bus neigiamas, sveikinu, vadinasi esate pasiruošęs kitam mano prezentacijos apie motyvavimą skyriui.

Turnaround.lttai verslo pokyčių ir krizių valdymo tinklaraštis, kuriame rasite naudingų patarimų bei idėjų apie vadovavimą, pardavimų skatinimą, klientų lojalumą, personalo ugdymą, sporto psichologiją bei kitas aktualias šios dienos vadybos ir verslo įžvalgas. Prenumeruokite mūsų naujienas bei skaitykite naujausius straipsnius.

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *